Često postavljana pitanja
Kao i u svakoj teoriji, na papiru – zapravo, na ekranu – sve je lepo osmišljeno. U praksi, međutim, susretaćete se i sa nekim dilemama, pogotovo ako tek počinjete da uviđate koristi elektronskog bankarstva. Baš zato, spremili smo odgovore na neka od najčešćih pitanja.
Jedno od takvih je uvek i ovo - koji model da unesem, ako na računu koji treba da platim to nije naznačeno? Da li da polje za model ostavim prazno? Situacija se dodatno komplikuje ako model nije naveden, a aplikacija vam traži da ga unesete i ne „pušta“ vas dalje dok to polje ne popunite.
> U situacijama u kojima nije naveden model, a softver insistira da polje bude popunjeno, možete da ubeležite model „00“ (ukoliko u instrukcijama nije naveden poziv na broj), ili „99“ (ako je potrebno uneti poziv na broj).
Evo i još nekih čestih dilema:
Na štampanoj uplatnici je navedena šifra plaćanja 153 za porez na imovinu, a aplikacija mi ne dozvoljava da prva cifra bude 1. Šta da radim?
> Šifre plaćanja za elektronske uplate počinju cifrom 2, a za gotovinske jedinicom – znači, u ovom primeru je potrebno uneti šifru 253. Druge dve cifre u šifri se odnose na osnov plaćanja, i one su iste bez obzira na to da li se radi o gotovinskoj ili bezgotovinskoj uplati. Većina bankarskih aplikacija nudi i opciju odabira šifre plaćanja iz padajućeg menija.
Koju šifru plaćanja da upišem ako prebacujem novac na račun fizičkog lica?
> Za plaćanja opšteg tipa, uključujući i prebacivanje na račun fizičkog lica, možete da iskoristite šifru 289, koja označava „transakcije po nalogu građana“.
Šta da radim ako zaboravim korisničko ime ili lozinku?
> Kontaktirajte banku. Banka će na jedan od nekoliko pouzdanih načina utvrditi vaš identitet, i nakon toga vam obezbediti pristup.
Pogrešno sam ispostavio nalog, da li mogu da ga storniram?
> Ukoliko nalog još uvek nije realizovan, moguće je da ga samostalno stornirate iz aplikacije. Ako je u međuvremenu realizovan, potrebno je da putem odgovarajuće forme storniranje zatražite od banke.
Kako da znam da je nalog koji sam ispostavio/la izvršen?
> Aplikacije obično razvrstavaju naloge na izvršene, u najavi, neizvršene i stornirane. Uvidom u odgovarajuća polja možete da proverite status određenog naloga.
Prebacio/la sam novac nekome preko mBankinga, kada će taj novac biti na njihovom računu?
> Ako su vam računi u istoj banci, odmah. Ako su vam računi u različitim bankama, a izabrali ste opciju instant plaćanja, u roku od nekoliko sekundi. Ako su vam računi u različitim bankama, a niste izabrali opciju instant plaćanja, u roku od nekoliko sati.
Imate još neko pitanje ili dilemu? Javite nam, i potrudićemo se da na njega odgovorimo!
HTTP/1.0 200 OK Cache-Control: no-cache, private Date: Sat, 13 Dec 2025 14:20:49 GMT
Pitajte nas za nepoznati pojam
Ako vam zatreba podrška ili pomoć prilikom korišćenja bilo koje usluge na daljinu, znajte da su banke za to veoma otvorene i dostupne. Možete se javiti telefonom i mejlom putem korisničkih centara, ali i preko društvenih mreža. Pojedine banke redovno organizuju i edukacije i promocije u filijalama, kako bi što više ljudi ohrabrili da iskoriste prednosti elektronskog bankarstva.
